Our Lil Prince...

baby

Monday, May 23, 2011

Bernafas di bumi Tuhan

lokasi:opis
time:4.12pm

ketiadaan bos wat aku curik tulang....dosa,kn?wlaupon tau, buat jugak....padahal baru semalam aku dgr tazkirah kat tv pasal rezeki yg halal...dan, yg pasti, kalu masa wat kije, kite x wat(curik tulang/ngular/etc)..means, rezeki yg kite dpt selama beberapa jam yg kite 'curik tulang' tu, dikira x halal...pergh..besar dosa aku...byk rezeki yg aku mkn x halal....patut la smpai skang aku x kaya-kaya..huhuhu....

tapi, betapa tau pon besar dosa nya, betapa sedar pon rezeki yg ada...still jugak x insaf...adakah ahti ini sudah gelap?

Adakalanya, bila keluar jalan2, solat aku tinggal2kan....betapa aku yg dulu, terlalu mementingkan solat, sudah jadi begini!

kalau dulu, kuar g mana pon, klau x solat, aku akn rasa berdosa yg amat..selagi x solat, hatiku x tenang...tp nape sekarang, aku x merasa terlalu bersalah...?

Ada sekali, aku nekad....untuk tau makna setiap solat2 aku...rukuk, sujud, al-fatihah...sume aku nk tau...aku hafal....dan, aku aplikasikan dlm solat....OMG!Betapa besar kuasa Tuhan...hati aku tersentuh...aku menangis!setiap kata2 dlm solat, betapa kita memuji Allah Tuhan yg satu...betapa kita kerdil sbagai hambaNya...
Sungguh, aku ingin merasai lagi perasaan itu!

Semoga aku sentiasa berlindung dibawah hidayahNya...amin...

No comments:

Post a Comment