Our Lil Prince...

baby

Thursday, May 5, 2011

hmmm...(untuk tatapan nabila)

suela,
bkn kamu sorg saje yg merasakan 'malang' di dunia ini...ramai lg yg lebih malang dr kamu...
ada yg tidak langsung dpt menikmati kebahagiaan dlm hidup mereka..
sbb tu, aku nk kamu bersyukur di atas kurniaan Tuhan terhadap kamu...takdir yg ditetapkan takkan dpt diubah...hidup adalah janji..mati itu pasti...

aku juga malang..kesihatan aku tidak mengizinkan sejak lahir lg...aku sakit..tp, aku berani..berani hadapi kenyataan hidup..bahawasanya aku masih lagi ada yg sayang...aku masih lg bisa bernafas seperti biasa...aku masih lagi hidup di atas dunia ini...malh, aku bersyukur...penyakit ini, mendekatkan lg aku kpd Tuhan...Demi Allah, ketakutan aku terhadap mati mmg kuat..smpai aku mimpi aku mati..bila sedar, aku yakin, Tuhan suruh aku sedar..bhwasanya hidup n mati amat dekat jaraknya...

sbb tu, aku nk kamu bersyukur...wlau tiada kedua mereka disisi kamu, tp kamu masih lg ada insan lain yg begitu prihatin terhadap diri kamu...kamu cantik, kamu comel, kamu diminati...fikirkan yg terbaik ada dlm diri kamu..pasti kamu akan bahagia didunia ini..begitu juga di akhirat...
suatu hari nnti, kamu juga akan berjumpa mereka di sana...di tempat yg kekal abadi...
jd, hiduplah didunia yg sementara ini dgn kebahagiaan yg ada...
moga nnti, pasanganmu akan memberi kamu kebahagiaan yg selama ini kamu ingin miliki..insyaallah...
doaku mengiringi setiap langkahmu...

bila rasa sedih itu dtg, pastikan kamu sentiasa mengingati Tuhan...Dia sentiasa ada untuk mendengar setiap kesedihan kamu..btul,aku slalu buat...dan selalu aku rasa, Dia yg setia mendengar setiap luahan aku...

jadi,
mulai arini..hidup mesti ceria....hehe....
aku saje khaskan entri ni untuk mung suela...sbb aku tau, mu akan baca...i loove u...(bile plak noni nk ader blog?aku nk wat entri utk dia plak...:p)

2 comments:

  1. aku touching dan beremosi bila baca entry ni :(
    i loveee u too kutah.

    ReplyDelete
  2. (aku sambil tulis sambil tadah air mata sebaldi...)heheh...:p

    ReplyDelete