Our Lil Prince...

baby

Wednesday, May 25, 2011

bila aku dpt rasa macam nih....?



bila agaknya aku dpt merasa...?

aku kena redha

redha

dan

redha

doa

dan

doa

..........................................................................

semalam, terbaca blog seseorang....tgh menunggu kelahiran bayi pertama setelah 7 thn mencuba.Subhanallah, betapa kuasa Tuhan mengatasi...sesungguh Dia lebih mengetahui ape yg terbaik untuk hambaNya...
betapa gembiranya wanita itu, bila mengetahui dirinya mengandung...dan, yg pasti aku dpt bayangkan betapa bangga nya sang lelaki itu untuk menjadi seorg bapa setelah sekian lama menunggu penuh sabar.....

jadi,
aku juga harus sabar....aku kena redha....aku mesti selalu berdoa....
bukankah sabar itu adalah separuh dari keimanan seseorang...?betapa besar nya kuasa sabar...hinggakan mengambil separuh dr iman seseorg....dan yg separuh lg barulah dibahagikan kepada perkara2 lain....

sekian.......:)



No comments:

Post a Comment