Our Lil Prince...

baby

Wednesday, May 11, 2011

kehilangan...

semalam, waktu aku pergi umh teh...lepak disana bersama noni...
"nie, tau x, pelakon Datuk Aimi Jarr dh meninggal..."kataku konon nk bagi info terkini la....
"eh, tok wan mat min meninggal....x tau ko..?balas noni kepada ku.....
"hah?biar btul mu nih.....nyah wat lawak plok..."aku seperti x percaya dan btul2 terkejut...masa ni duk wat lawak plak...
"btul la...pukul 7 ptg td..."..balas noni...sekarang dah pukul 10.00pm...uwaaa....nape aku lambat dpt tahu berita nih...?
"sakit ape..."
"ntah..katenya demam biasa jer..tp dh seminggu..tetiba ptg td sesak nafas...meninggal kat spital trg..."panjang lebar noni bercerita...diselang seli dgn suara teh...

terkesima aku seketika...senang nya nk mati...patut la aku terasa akan kehilangan sesuatu..rupanya pakcikku yg pergi tanpa sebarang tanda....Subhanallah...daripadaMu kami datang..kepadaMu jua kami kembali....moga arwah tenang di sana...Al-Fatihah...

Hidup dan mati umpama antara dahi ke dagu...dekatnya jarak....bila tiba waktunya, janji kite pada Allah tetap ditunaikan....benar lah..hidup itu janji..mati itu pasti...

Aku yg hidup ini, selalu terbayangkan bagaimana untuk hidup di dunia yg satu lagi berseorangan ...tiada yg dapat menemaniku selain dari amal ibadatku didunia sementara ini...Moga aku juga nanti menjadi sebahagian dr penghuni yg aman di sana....amin...

Untuk Ayah Dho...berbahagialah dikau di sana...moga engkau dicucuri rahmat dan sentiasa mendapat keampunan dari Allah...aminnnn....
  dalam kenangan....arwah bersama che dho..(adik ayahku...)

No comments:

Post a Comment