Our Lil Prince...

baby

Wednesday, April 24, 2013

di usia khalish 1y3m:breastfeeding,mampukah bertahan?

Breastfeeding...?masihkah aku bertahan?
jawapannya,heee.....
aku dh start campur dgn fm di kala usia khalish mencecah 1 tahun..
sebab?
1-malas(sbb utama)
2-susu dah makin kurang,dan aku skali lg malas utk buat pp,atau pendek kata segala usaha utk menambahkn  pengeluaran susu...mmg aku x buat...
3-aku malas nk pump kat ofis...start dr mgg ni,aku dh stop mengepam kat ofis..
4-bg la peluang utk aku berehat pulak...aku bknnya terlalu obses dgn susu ibu..kalo ada,anggap la rezeki...kalo xde,mungkin rezeki kat benda lain pulak..huhu...
5-bila dgn aku,still direct feeding,tp x kerap sgt la..mlm,time tido,khalish mmg cari aku nk nyusu..sua la botol susu,mmg dia reject...mata terpejam pn,tau mana botol,mana ibu....hurmm....
6-aku berazam,kalo ada rezeki dpt baby lg,aku nk start pump dr awl kelahiran..hahaha...dulu,ilmu x cukup...pump pn x reti..haish..
7-perkembangan khalish sepanjang penyusuan susu ibu,yg amat ketara adalah...x boleh mama xde!haha...mesti cari mama bila nk tido,bila lapar,bila nk manja2...adeiii...
8-susu fm khalish adalah susu dumex..hihi...ok le tu..jimat!
9-start usia 1 thn jugak,aku dh bg scott emulsion(myk ikan kod)-saje sbg salah satu cara meningkatkan antibodi dia...
10-aku dh xde idea..ok,bai...


No comments:

Post a Comment