Our Lil Prince...

baby

Thursday, November 22, 2012

kisah:Longan Kering

Al-kisahnya...

orang kata,longan kering bleh jd milk booster....slalu aku dgr..tp, x ambik port sgt..sbb x tau nk beli ktner...
at last,dpt tau leh beli kt kedai ubat cina...alahai,bwh opis aku ni jer kedainya...

disebabkan,keadaan susu yg semakin hari,semakin kurang,td pg g kedai sensei tu,beli longan kering...ooo...camtu rupenya longan kering...(gambo xder..x ingat nk amik..)tp,nah,gambo dr en.google..hui3...


hmm..so,tghr td balik umah sat ngn en.hubby...dgn semangatnya,p rebus longan nih suku plastik dlu...nk tgk,jd x...kang rase cam nk munt kang,padan muka..bazir jer...

dah siap rebus,trus letak dlm tapauware,(bekas air yg kecik2 mase tu xder,sume dh bwk g opis...)
sampai opis,aku asingkn air ngn longan tu...mcm nih...


 (buah longan yg dh direbus...apesal sikit?sbb dh selamat msk dlm perut,bru tringan nk bergambar..:p)


 ini dia,air rebusan longan..aku asingkn,sbb senang nk minum..xkn nk minum dlm tapauware tu..kang kuar bijik mata dak opis aku kang..minum style gitu...hahaaha...


haa...nih pakej longan + air longan...kui3..

hmm...dan..akhirnya buah longan tu berjaya aku abiskan sambil aku taip entry nih..kui3...
buahnya,mmg best..sbb rasa mcm  longan dlm tin tu..lembut2 keras gitu....aku suke..

airnya?erk...ada lg separuh...mcm dh x lalu nk telan..tunggu sat2 lg plak...manis+tawar sikit...(ada ke mcm nih?)...xper,aku cuba abiskan sbelum balik opis...telan jelah labuuuu....

resulnya?
ok,sila tunggu mlm nih paling cepat...atau,besok pg..atau,aku bg masa paling lama pn,lusa..heheheehe...apesal lusa?-xder jwpn..paling lambat katanya...kn?

pasni,aku bg testimoni plak..keh3...







No comments:

Post a Comment