Our Lil Prince...

baby

Wednesday, November 21, 2012

Ada Baby:Ayah maintain dpt tido cukup hari-hari...

btul ke?
hmm...ayat ni,aku dgr sdri masa kat spital lepas lahirkan khalish 9 bln lepas...ada sorg pakcik,dtg melawat katil sebelah...kebetulan parents aku ada..so,borak2 beramah mesra la skali...bile cite2 pasal anak nih,si pakcik ni pn cakap..."ape nk risau,ank ramai mane pn...kaum lelaki nih,dia x rasa susah sgt..tido maintain cukup mlm2...brape kerat jer yg sanggup bgn mlm pn...pakcik sdri pn mmg x la nk bgn mlm2..."

hmm..nih bkn aku yg kata..nih pakcik tu yg kata..dan...aku pn angguk..tolong mengiyakan kata2 pakcik tu...

nape aku kata ye..?sbb...


ayah aku sdri pn mak aku kata sepanjang dia beranakkan 12 ank,x pernah bgn mlm2 kalo ank sakit ke,demam ke,nk susu ke...

abg aku...pn x pernah sekali aku tgk bgn time ank sakit,demam,xleh tido...ada jarang2,bgn wat susu..itupn,setelah berkali2 dikejut...punyalah payah nk bgn...

org2 sekeliling aku..kebanyakan nya pn camtu...

hubby ku?haaa...nih contoh paling terdekat setelah 9 bln khalish membesar...wat susu,mmg x la...sbb aku bf...sua jer mlm2,kalo baby sedar nk susu...so,mmg maknya la yg kena bgn..no choice...
anak demam?ok..
kul 12..ank sedar,merengek2...bapaknya still meringkuk dlm selimut..."sabar"...
maknya la terkedek2 bgn,cek suhu ank,tanggalkan baju,etc...time nih,khalish mesti nk tido buai..sbb,dia dh x selesa nk tido atas tilam....so,maknya bgn,buaikan ank,tido kat tepi buai tu skali...

kul 2-3,ank bgn lagi,merengek2 lg..maknya jugak yg sedar...cek suhu bagai,bf ank...si ayah?stilll lg tidooooo..."masih bersabar"...kejut pn,celik kejap,n tido balik...susahnya mata nk bukak,kn?

kul 6..maknya still berjaga...sbb ank xmo tido!ayah?sori,hati mmg xleh sabar dh...masa nih la,pahala patut dpt,tp dosa yg bertimbun2 datang..haish..!

si ayah,baru terkedek2 bgn,solat subuh..n bru nk ty.."khalish ok dh?atau...khalish demm lg ke?panas lg ke?"
mane maknya x melentingggg tingg tingg....huwaaa.....

tp,walau papa x bgn pn,still lg berterima kasih..masih boleh berkompromi dlm hal yg lain2...cth:gilir2 cuti jaga ank...basuh kain baju yg x terbasuh dek jaga ank(alasan mak)...etc..

so,kesimpulan:

bg pendapat aku,biarlah si ayah xmo jaga mlm pn..xpe la...lg pn,ape la sgt si ayah bleh buat time ank demam,kn?ank still nk maknya jugak...n, sbg mak pn,xkan terlena tido kalo ank demam sakit pn..ye dak?

asalkn,si ayah boleh lg meringankan tugas2 lain kat rumah tu..dah memadai...

sekian...


(untuk tatapan si anak bila besar nanti)
mama khalish..

No comments:

Post a Comment