Our Lil Prince...

baby

Friday, April 15, 2011

huhu...sambung lagih...

hehe..i like to tell this story...bkn pe...even this is part of my sad story, but this is really the precious moment also 2 me.


hmm...saat2 dibedah...


6/6/2010:aku daftar masuk ijn...pagi pukul 11.00am.masih ku ingat..mak n ayah yg datang awal2 lg dan menetap di rumah kakak ku di jln u-thant.Pada mulanya, rasa mcm masuk asrama pon ader..hik3...dtg skali masa tu, abang sulungku n wife, my parent, dan kakda & husband...my husband?huhu..dia keje la...daftar je pon...ptg dia dtg after work...


ye...duduk di ward yg serba selesa...katil n bilik air yg dekat...aku dh x ingat ward brape...tp dlm ward tu hanya ada 6 katil...aku katil hujung skali..tepi tingkap..sebelahku kakak noriah(umo dlm 4awal 40an...)..depan ku seorg nenek yg ku panggil wan....aku suka tgk wan...suaminya amat setia menemani nya siang dn malam..so sweet....even my mum pon jeles tgk..haha...


7/6/2010: aku menjalani beberapa prosuder sebelum pembedahan....walaupon pembedahan blum lg ditetapkan bila...bila2 masa je pon aku akan diberitahu waktunya...huh, mendebarkan!Doktor yg mual2 aku jumpe adalah Dr. Khun...x tau bangsa ape, dr mana..tp wholly speaking wei...ada yg fhm, ada yg aku anggup tanda fhm, tp x tau..haha...dia jelaskan pada ku, prosedur pembedahan...katanya, injap ku yg bocor akan dibedah dgn dua cara.

1.) samada aku di 'repair' saja injapnya..which is langkah pertama...tgk kedaan injap ku masa dibedah nnti...prosedur ni, paling selamat n plg bgs..sbb x perlu mkn ubat dlm jangkamasa yg lama..especially ubat cair darah...which is paling x bgs kpd perempuan utk mengadung..oh no, i need baby..huhu...

2.)Jika didapati injap ku sudah teruk, dr akan menukar injap ku dgn injap baru..wow, mcm2 la...bila ditukar injap baru, maknanya aku kena mkn ubat cair drh seumur hidup!x moooooooooo....!tp itu cuma langkah terakhir..kata doktor...telan air liur aku...nauzubillah..aku xnak...


aku redha saja kalu aku kena tukar injap..tp, hati aku kata aku x perlu tukar pon..still ok lg injap aku ni..:p


mak n ayah aku hari2 dtg...bwk bekal..dia x mkn pon...x selera katanya kalu mkn kat spital..that's my mum...haha...very cerewet dgn benda2 mcm nih...(sebenarnya dia gerun tgk mcm2 kat spital tuh) mu hubby?so loyal la u...hari2 mau dtg..hehe..syg u lah..i love u sooooooo much..:)..kakja pon ada...kebetulan cuti sekolah..so, rmai jugak la yg dtg melawat..wlaupon sihat lg..hik3...noni, nabila, sue, pidot, man, n sume yg dtg...thanks alot.


pada mulanya, k.noriah bgt aku, dok kata dia akan dibedah sok...mak aih, aku plak yg takot...masa tuh, aku still ok lg..sbb aku tau, turn aku mesti lmbt...slepas k.noriah ler...


sbelah pg nya, aku kena melalui 1 prosedur yg amat2 sakit!kalu pasni suruh lg, aku rela mati jer!haha...x ingat dh ape namanya prosedur tuh, tp kena masuk kamera melalui mulut...mau x kamera nk masuk kot mulut aku?payah dowh...smpai dok pun surrender...last2 aku pasrah..bia la nk masuk pon..nah ko!rasa mcm xleh nk bernafas..dok tuh, aku tempis tgn dia!wahaha..mesti dia mrh ngan aku...dok lelaki x ingat namanya..tp that dok perempuan aku tau..Dr. Shahidah...canteekk..hehe


bila masuk balik ward..mak aku setia menunggu..mu hubby pegi keje..so, my mum la tunggu..kakja ada la dtg skejap2...adib payah nk control!huhu...

bila kau cite kat mak prosedur td, ia dh start dah....ngan muka2 skali menunjukkan kegerunan dia..hahaha....mkn pon dia x lalu...kurus la mak aku hari2 duk spital...ayah, mcm biasa..dtg tunjuk muka jap, pastu ntah ke mana dh..hehe...dia mmg x suke ngan keadaan dlm ward nih...kalu dia tunggu pon, bkn leh wat ape pon..hehe..


hah...bila mlm menjelma...mcm biasa..sume dh balik...tinggal my hubby je...tetiba kul 10pm, nurse panggil..doc nk jumpe!...huish, nape yer?dh la td, k.noriah bgt aku, operation sok cancel...aku kah lepas tuh?noooo....

mcm di jangka....doc tell me...aku kena gantikan tempat k.noriah...masa tuh, jantung aku x tau lari ke mana..zimbabwe kot..huh..laju gile!doc check nadi aku,mmg laju sgt2..haha...aku tawakkal jelah...


balik ke ward..ngn muka pucat...huhu..."awak, sok sy kena bedah...tghr..."...terkebil2 mata hubby ku..."ye ke wak..?pastu?nk wat ape nih?" dia plak yg menggelabah..kalah aku...aku msg kakda, bgt sok aku kena bedah...sudahnya, sume org x bley tido..hua3...tp aku lena jer..sbb doc dh bg ubat tido ngn ubat penenang...supy bile bgn sok nya, aku still bertenang..x pon, bertendang..hehe...tp, sbelum tu, kena mkn ubat cuci perut dlu...sbb aku kena puasa start dr mlm nye....so, pas ambil ubat tuh..tandas tu aku yang punya la.....huhuhu....


8/6/2010: ha...start dr pg...aku bgn, mundar mandir mcm org bingung..haha..takut weh lok....hubby aku dh start cuti dh...dia mmg x senang duduk jugak..sama mcm aku...lebih kurang kul 10. my family dtg..mang aih..rmainye..haha...noni, kakda,hasni, a.lan, kakja,mak, ayah...huhu...penuh ward tuh...


No comments:

Post a Comment