Our Lil Prince...

baby

Friday, April 15, 2011

continue episode...hehe

okeh..sambung lg... 8/6/2010: saat2 menunggu dibawa ke ward bedah adalah saat yg paling mendebarkan....amat2 sedih bila tgk wan dibawa ke bilik bedah..cucu nya menangis2..wan rilek je..huhu..smpai aku pon nk nanges tgk...tp, si noni nih, mmg buat aku rasa nk lempang je lelaju..haha..pantang tgk org nanges, dia nanges kalah cucu wan tuh...air mata smpai basah la selimut aku..cess....last2 kena marah nagn mak..haha..."turn itah nanti, mu jangan nanges plok!"..mak beri amaran..dlm ati aku, hrp2 aku x nanges bila turn aku nnti...


12.30pm...nurse dtg membawa skali katil bergerak..hehe..katil nk bwk aku ke ward...aku awal2 lg sudah disuruh menukar baju bedah n mkn ubat penenang..tkt aku lari kot..:p bila nurse sampai, start la drama..hihi..aku salam dgn sume org..peluk mak n ayah aku..uwaa....tu la 1st time aku peluk ayah aku sejak2 dh besar nih....Alhamdulillah..at least, musibah ini merapatkan kembali hubungan..huhu... aku dibawa ke ward bedah diiringi dgn familiku....saje aku wat2 lawak masa ke bilik bedah...takut xyah cite...menggeletar tgn aku..huhu...


sampai di ward, aku ditukar ke katil yg dh disediakan...bersedia utk dibawa ke bilik bedah...saat ni memang tragis..ayah aku dtg pada aku, usap2 rambut aku.."Insyaallah, xdop gapo.."ayahku menenangkan ku..Tuhan, ampuni aku................. aku lambai kepada kuarga ku..dan...aku dibawa ke bilik bedah... mak aih, sejuk nya bilik nih....alatan bedah penuh....ader lampu2...ader pisau2...takut................. aku ditempatkan dulu di depan pintu..mengadap pintu..so, xleh tgk ape yg diorg buat kat tempah pembedahan....tgh siap2 agaknya..takut aku trauma kalu tgk... Ada sorg doktor dan pembantu dgt kpd aku...letak segala macam alat di badanku...cucuk sana sini..adeh..sakit! dalam setengah jam kemudian, aku dibawa ke tempat pembedahan...masa tuh, segala ayat2 quran yg aku ingat sume aku baca....tp, disebabkn takut sgt, ape pon aku x ingat..huwaa.....kalu aku mati lepas ni, Ya Allah, ampunkan segala dosa2 aku... aku mengucap dua kalimah syahadah..mana tau kot2 umur x panjang...huk3... :ok, tarik nafas panjang2....ni oksigen awak yer..."kata doktor....dah katanya oksigen, aku pon tarik la nafas panjang2 kat ceropong tuh...dua kali tarik,dah aku x tau kat mana dah...............


eh, sejuk nya..tgn sape nih....:"Tah,Tah...."..eh, suara sape tuh...mcm nabila jer..aku kat man nih...dh siap ke operate?ke aku dh mati?Ya Allah...aku dh mati ker..?x mungkin!aku cuba angkat tgn...x bleh...!aku cuba menyahut, juga x bleh...!tapi, aku yakin, aku masih hidup...dan.............aku x sedar balik...huhu bila aku bukak mata, sudah gelap....Alhamdulillah..aku idup lg...Ya Allah, terima kasih...! "Pn. Akitah.....sy nurse yg jaga awak....awak dah sedar..operation sudah berjaya..kita repair saje ye....sekarang sudah pukul 9...awak tido dulu ye...." aku angguk..dn tido balik... entah pkul brape, aku sedar balik...nurse dtg kat aku, dlm 2,3 org....sedut kahak aku...x bley nafas woooo.....dibukaknya tiub kat mulut aku..mmg xleh nafas....setelah dua 3 kali disedut..akhirnya aku bleh bernafas seperti biasa...thanks nurse..:)


5.30am....nurse membersihkan diri aku..lap2 saje..bagi pkaikan baju aku....(baju sndiri...mmg ijn x sediakan baju utk pesakit)...alasannya supya pesakit x rasa tertekan bila duk di spital...huhu.. "nurse, naik air..haus"..kataku kpd nurse..."x boleh pn...kena tunggu lg smpai kul 9 ye..." aku tido balik...bgn jer..mintak air lg..trus nurse amik air suam, bagi kat aku...huh, lega...mmg haus giler!abis 1 gelas, aku mtk lg....nurse tkt jer aku muntah...tp Alhamdulillah..sepanjang di ward, aku x pernah muntah even lepas mkn pon.... Di icu, hanya nurse saja yg bleh jaga...aku duk sana 2 hari..n he next 2 days, aku dibenarkan dipindah ke ward biasa...tp...masa proses nk pindah tuh...mak aih...sakit wei....2 tiub kena dikeluarkan...masa aku idup2 tanpa ubat thn sakit...tp, nurse dh masuk siap2 heroin kat aku...tp still x leh thn skt nye....mmg dahsyat la...


ward biasa:hari pertama xleh tido.skt selalu....duduk slh, bgn salah...asik nk terkencing jer...dah tu, toilet agak jauh....sian my mum, kena tolak ngan kerusi roda..dia dh la x reti n tak biasa...x smpai ati, aku mtk nurse yg buatkan....nasib le nurse...mmg keje ko,kn?hehe.... siang mak jaga, mlm my hubby jaga..rmai yg dtg melawat...boleh dikatakan sume famili ku dtg..kecuali abg mat n kakpah sekeluarga....thanks alot pd sume...my fren tooooo.... berada di ijn selama lebih kurang seminggu...huhu..bosan sungguh....Alhamdulillah, tiada infection, tiada masalah lain...

15/6/2010: yeay...aku dh dibenarkan keluar....all staff ijn..yg sume nya baik2 belaka....thank to all...i'll appreciate all ur kindness....layanan mmg best....



No comments:

Post a Comment