Our Lil Prince...

baby

Monday, December 10, 2012

baby dia:aku rasa mcm nak menangis!

selalu jugak nampak kat bawah opis aku ni...tapi,aku x berapa jelas keadaan baby tu...

tghr td,lepas lunch,saat aku parking kereta,jelas aku nampak keadaan baby tersebut...

anak istimewa!

ibunya,seorang warga indonesia,yang aku kira agak "survive" di bumi malaysia ni...

duduk di kaki lima koridor tu,bersama seorang tukang kasut...juga warga indonesia...selalu aku nampak diorang lepak kat situ...sambil kendong baby tu dengan kain...

aku rasa,baby tu dalam setahun lebih,atau pun lebih lagi...

aku sedih!tetiba naluri aku tersentuh td...!

si ibu suapkan baby tu dengan roti coklat..seronok dia makan!

rasa mcm nk ulur duit,cakap sedekah kat baby..tp,aku x pergi pn...sbb kat situ ramai org..!aku malu...hmm..nk bg pn malu?ye la,dia bkn peminta sedekah...dan aku takut dia salah faham plak..!

Terasa aku sungguh bertuah hidup di bumi malaysia..dan.,moga bayi itu,dengan ibunya mendapat rezeki yg melimpah ruah..juga hidup dalam aman damai..serta panjang umur!


ps:xder gambar sbb aku x terfikir nk amik pn...

No comments:

Post a Comment