Our Lil Prince...

baby

Thursday, May 3, 2012

BreastFeeding dan Saya!

saya patut bersyukur sbb masih ada susu untuk bagi kat anak.wlaupn kais pagi mkn pgi..!means,susu saya cukup untuk sehari..perah hari ni, untuk esok.kalo ada pon stok,cukup untuk sehari lagi..huhuhu...

tapi takpe..saya yakin, Allah akan sentiasa mendengar doa saya,supaya permudahkan rezeki saya,termasuk susu untuk anak saya!

saya juga patut bersyukur,sebab orang2 sekeliling saya amat2 memahami yg saya hanya memberi susu saya untuk anak saya!mak saya, mak mertua,kakak2 saya,dan kawan2 saya..bagi saya semangat untuk saya terus memerah susu untuk keperluan anak saya...walaupn bkn in direct semangat yg diorg bg, tp saya tahu, mereka sume pn teruja bila saya gigih memerah susu untuk anak tercinta!

juga syukur pada si suami yg byk bagi galakan pada si isteri ini untuk terus memberi terbaik untuk anak..time saya perah susu, dia lah yang akan menjaga si anak..(wlaupun kadang2 sgt sakit ati, bila matanya melihatkan tv-game bola...dan tgn menghayun buaian..sedar2 ank menangis!huwaa....)

harus berterimakasih pd DIRI SENDIRI sebenarnya..kerana cekal semangat untuk memberi susu badan untuk anak...wlaupn kerja dr pg smpai petang,balik umah kena masak..(jarang2 jer skang..hehe),wlaupn nak berjalan ke sana sini amatlah susah..sbb anak kadang2 time mengamuk xnak susu direct bf, nak botol...(so, bila berjalan, saya akan pastikan saya perah dlu susu saya letak dlm botol...)baru leh jalan ngn aman...

saya amat2 teringin nak ada stok susu banyak2 dalam peti ais...kadang2,punyala excited bila saya ada stok dekat 10 botol susu!haha...wlaupon 10, harus bangga!sbb bkn senang untuk saya kumpul smpai sebanyak itu...

saya sdri x tau ape yg bleh jd milk booster saya..yg saya tau, saya kena minum air byk2, kasi susu lg banyak mengalir...mungkin teknik pemerahan saya x bgs kot...sbb tu susu saya kuarnya x byk...actually, sbelah kanan mmg byk, tp sbelah kri, nk dpt 3 oz pn susah!

tp kan, bila saya perah, sy selalu dpt rasa LD...(wah, sy dh pandai s/term nih..)

Sebenarnya kan...saya pernah bagi anak saya susu FM...(menyesal yg amat..dek kerana kurangnya ilmu saya psl BF)...
tapi sekarang, tiada lagi FM...:)

ANAK, harus bangga pada MAMA tau..!wlaupn mama sdri harus jaga kesihatan sdri, gagahkan juga untuk si anak...Mak saya slalu dok tanya..dok pesan mcm2...risau saya sakit balik...tp mak, anakmu akan telan sgala rasa sakit tu, untk anak sdri...sbenanya, sakit tu ada, especially skarang..sbb my son sudah makin berat..bila didukung, mestila terasa bebannya...tp, mengapa harus diceritakan pada sume org?telan sendiri la..!berkorban untuk anak..dan kuarga...Moga Tuhan memanjangkan umur saya...dan memelihara kesihatan saya!amin....



 p/s:nampak x susu yg saya perah tu..pagi2, sbelum kerja,harus perah dlu...!


K,cau cin cau..bai...


No comments:

Post a Comment