Our Lil Prince...

baby

Saturday, July 16, 2011

Kalau x Mampu Jangan Cakap....

hmm...sape suka madu?aku suka...especially bila campur ngn telur masak separuh...letak kicap sket..lada sulah seket..mmg besssttttttt...

tp, bpe ramai yang suka 'Madu' nya sendiri..?aku brani cakap, even seorg ustazah pon, takkan mampu menyayangi madunya dan merelakan perkahwinan suaminya sendiri...sebab tu, Islam memberi ganjaran ibarat mendapat PAYUNG EMAS di akhirat kelak...Sungguh!itu janji Allah...

Aku?hmm..wat masa sekarang mmg aku x dapat membahagikan suami aku kepada insan lain...Mintak Maaf yer wahai wanita,aku rasa suami aku hanya mampu menjaga aku sorang jer wat masa nih..hehe..sbb, ngan aku nih pn, dia x terlayan...apatah lg, bila adanya KAMU wahai madu....(sbenarnya memang aku takkan bagi pon....walau dia mampu skalipon...sbb susah payah aku nak cari duit nak wat majlis kahwin,g kursus lg, cari brg kawin lg...senang2 jer ko nk amik dia dr aku...oh NOOOOOOOOOOOOOOOO!)

TP...
Kakak iparku nan sorang...(Kak Nie..)isteri kepada abg sulong ku...
you are champion...!sebab, aku rasa, kamu dah dapat PAYUNG EMAS tersebut...walau ape pon perkataan keluar dr mulut org sekekeliling...walau macamana menyampahnya org melihat perbuatan kamu...saya yakin..kamu memang ikhlas...sbb, kalau kamu tidak ikhlas, sudah lama kamu jadi tidak keruan...sudah lama ketidakikhlasan itu terpancar di wajahmu...kamu memang hebat...aku tau, memang susah untuk kamu menerimanya...tapi, kamu memang yakin dgn Qada n Qadar Allah...kamu memang berhati mulia...
Ye, aku nampak di mataku..bukan senang utk kamu menerimanay..itupun setelah berbulan-bulan kamu sujud dan berdoa pd Tuhan...hari2, buat semaayang sunat...supaya Allah membuka pintu hatimu..supaya Allah mencekalkan hatimu atas smua dugaan ini...Tuhan, sesungguhnya hanya Iman yang kuat saja akan biasa membuat perkongsian ini...!

Kalau aku ditakdirkan menerima dugaan yang seperti ini, aku mohon ya Allah, biarlah masa tuh hati aku benar2 iktikad pada Mu...Adess....mampuke?

JADI, pada aku, tak payahlah nak kata macam2 kat kakakku nan sorg nih...ikhlas ke dia..berlakon ke dia...lantak pi la...dia yang merasa...entah2, sekarang, dia sedang merasai nikmat nya Bermadu..sape tau..?

SBB, madunya sekarang baru melahirkan seorg ank lelaki!dan, k.Nie la yg menjaga bayi tersebt selama berada di hospital..n berpantang....ya Tuhan...kalau dia tak ikhlas, berlakon semata2, aku x yakin dia mampu buat semua nih..sbb, kalu aku, dh lama meroyan..sewel..hahahahah...

-I LOVE MY FAMILY-

No comments:

Post a Comment